DAULAT TUANKU

DAULAT TUANKU


Ahad, 13 Jun 2010

Tiada ADUN BN lompat PKR!


















Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir berkata, beliau tidak tahu menahu mengenai dakwaan ada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Nasional (BN) akan menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) di negeri ini.

Menurut Zambry, sehingga kini, beliau tidak mendapat sebarang maklumat berkaitan perkara tersebut. Sebaliknya, kata beliau, ADUN BN di negeri ini tiada masalah manakala pentadbiran negeri berjalan dalam keadaan baik. "Saya pun nak tahu siapa yang PKR dakwa ADUN BN nak keluar parti dan sertai parti mereka.

"Saya nak tengok apa yang dia cakap itu betul tak. Biasalah... dia (PKR) kata nak cakap perkara itu supaya wartawan datang pada sidang akhbar," katanya selepas mempengerusikan Mesyuarat Badan Perhubungan UMNO Perak di Bangunan UMNO Negeri di sini malam tadi.

Zambry mengulas mengenai khidmat pesanan ringkas (SMS) oleh Ketua Penerangan PKR Perak, Zulkifli Ibrahim yang akan mengadakan sidang akhbar di Hotel Hillcity di sini esok mengenai kemungkinan ADUN BN akan keluar parti untuk menyertai parti pembangkang itu.

Menurut beliau, jika ada ADUN BN hendak melompat parti (PKR) itu adalah hak masing-masing dan BN tidak akan menghalang mereka. "PKR juga jangan terkejut jika ada ADUN mereka yang akan lompat ke BN," jelas Zambry.

BN kembali berkuasa di Perak selepas kerajaan pakatan pembangkang dianggotai DAP-Pas-PKR yang memerintah negeri ini selama kira-kira setahun, tumbang berikutan dua wakil rakyat PKR iaitu ADUN Behrang, Jamaluddin Mohd. Radzi dan ADUN Changkat Jering, Kapten (B) Mohd. Osman Jailu serta ADUN Jelapang (DAP), Datuk Hee Yit Foong keluar parti untuk menjadi ADUN Bebas dan menyokong BN.

Warna-warni Politik
Torashah

Tiada ulasan: