DAULAT TUANKU

DAULAT TUANKU


Rabu, 10 Februari 2010

Nga Kor Meng Ugut Untuk Huru-Hara Sidang DUN Perak!

DALAM akhbar Nanyang pada 29 Januari, Nga Kor Ming dengan sombong mengugut untuk menghuru-harakan sidang dewan undangan negeri yang akan datang jika keputusan Mahkamah Persekutuan esok menyebelahi Barisan Nasional. Beliau dilaporkan berkata jika BN menang dan Dr Zambry tidak membubarkan DUN, sidang DUN akan lebih teruk dari yang lepas.

Ada dua perkara yang perlu diingat. Pertama Nga bertindak membelakangkan undang-undang dan mengugut akan melakukan kekecohan jika kehendaknya tidak diikuti. Dia bertindak ala pengganas KOMUNIS di era darurat.
Kedua beliau tidak menghormati sistem perundangan negara dan mencabar kedaulatan undang-undang. Beliau mahu bertindak bersultan di mata dan beraja di hati. Tidakkah dia tahu keputusan untuk membubarkan DUN terletak di tangan DYMM Sultan Perak? Atau adakah dia sengaja mencabar kuasa dan kedaulatan raja serta institusi kesultanan Melayu.

Dah perangai macam ini pun, Nizar Jamaludin masih taksub lagi pada Nga dan konco-konconya dalam DAP! Nizar akan terus taksub dan tunduk dengan sepupunya Ngeh dan Nga. Penyokong PAS pula akan terus taksub dan setia membabi buta kepada pemimpin mereka tanpa guna akal fikiran dan budi bicara.

Demi kuasa, bangsa dan agama mereka sanggup gadai kepada kafir harbi yang akan aniaya bangsa dan ugama mereka. Mereka ini kita biarkan dahulu. Perak ada 59 kerusi ADUN. Bagi menguasai Perak, Pakatan Rakyat perlu memenangi 30 kerusi. Buat masa sekarang susah untuk PR menang tanpa sokongan orang Melayu. Fikir-fikirkan lah...?

Warna-warni politik
Torashah

Tiada ulasan: