DAULAT TUANKU

DAULAT TUANKU


Selasa, 2 Februari 2010

Pas Bakal Buang Imej Parti Islam!

Pas sebenarnya telah kehilangan hampir separuh dari sokongan bangsa melayu berikutan keakraban pemimpin-pemimpinnya memenuhi agenda jahat parti kafir harbi DAP.

Begitu juga ramai penyokong tegar Pas sebelum ini yang begitu taksub dengan kepimpinan ulamak politik parti itu, kini semakin meminggirkan diri berikutan Pas yang dilihat semakin lari dari arah tujuan asal perjuangan Islamnya.

Kesediaan Pas menjalankan permainan yang dicatur Anwar Ibrahim dan juga PKR telah membuatkan ramai jemaahnya kecewa dengan sokongan yang diberikan 100% sebelum ini kepada kepimpinan Pas. Bagi mereka, kepimpinan ulamak sudah tidak wujud didalam Pas dan ia telah digantikan dengan sistem plurarisme yang dimanipulasi oleh gaya sekular Anwar Ibrahim.

Lihat sahaja bagaimana usaha Hasan Ali memerangi penjualan arak di Selangor oleh DAP. Dia telah dikenakan hukuman oleh badan disiplin Pas semata-mata hanya kerana memperjuangkan kebenaran.Tetapi dimata ulamak-ulamak politik Pas, Hasan Ali bersalah kerana cuba memecahbelahkan hubungan akrab Pas dan juga laknatullah DAP.

Tindakan ini sahaja sudah membuktikan bahawa Pas semakin hilang imej Islamnya yang diperjuangkan selama ini. Ternyata PKR dan juga DAP telah berjaya meneutralkan "iman" ulamak-ulamak politik Pas dengan jayanya.Jangan dikata bahawa tiada pihak yang sedar tentang semua kemelut ini didalam Pas.

Ada sebahagian dari pemimpin-pemimpin Pas yang cuba sedaya upaya untuk membendung "kemaraan" boneka-boneka Anwar Ibrahim didalam pergerakan parti itu. Tetapi usaha mereka setakat ini gagal kerana kelicikan "hantu belaan" Anwar didalam Pas itu sendiri.Jika ada yang terperasan, setiap majlis besar Pas pasti tidak kelihatan Presiden parti itu sendiri. Untuk lebih jelas, jika ada kelibat "anak emas Anwar" , maka akan tiadalah kelibat pemimpin-pemimpin yang dikatan pro presiden termasuklah presidennya sekali.

Ini menunjukkan, didalam Pas itu sendiri terdapat dua jurang yang semakin membesar diantara pemimpin-pemimpinnya.Kini pula, Pas cuba menutup kepincangan akibat kehilangan sokongan daripada orang melayu dengan berusaha untuk membuka keahlian mereka kepada masyarakat bukan islam.Ini dilihat sebagai tindakan terdesak oleh pemikir dikalangan pemimpin Pas setelah kelab penyokong Pas yang terdiri dari bukan islam tak mampu menjanjikan harapan buat parti tersebut.

Pas sebenarnya sedang menafikan penyakit sebenar didalam parti itu. Penyakit yang melanda mereka tak mampu dirawat biarpun dibawa kesemua bukan islam di negara ini menyertai kelompok mereka. Pemimpin dan juga jemaah Pas patut menyedari bahawa parti mereka kini sedang kehilangan arah tujuan. Parti mereka kini ibarat kapal yang sesat belayar tanpa haluan ditengah lautan yang bergelora.

"Nakhoda" kapal yang diharapkan mengemudi pula sedang sibuk bermadu asmara bersama dua "pelacur murahan" yang sememangnya akan membawa kemusnahan.Jadi mengapa harus Pas berusaha menambah masuk anasir-anasir "sesat" didalam parti mereka kerana sepatutnya demi menyelamatkan maruah parti tersebut, "nakhoda" yang kemaruk nafsu yang harus ditendang keluar. Ini kerana jika kepala sudah lari dari landasan asal, keseluruhan badan pasti akan meyimpang juga.

Jika inipun masih lagi tidak mampu difikirkan dan juga dianalisa oleh seluruh jemaah Pas, maka selepas ini Pas hanya layak menjadi sebuah pertubuhan bertaraf cap ayam sahaja.Pas tak layak bersaing dengan Umno serta komponen didalam Barisan Nasional kerana parti itu ternyata tidak mampu lagi menentukan prinsip serta arah perjuangan mereka. - mykmu

Warna-warni Politik
Torashah

Tiada ulasan: