DAULAT TUANKU

DAULAT TUANKU

Selasa, 13 Oktober 2009

Pakatan Rakyat Perak cuba timbulkan kekecohan!

V Sivakumar adalah seorang yang tidak tahu malu, masih mahu mengaku dirinya menjadi speaker kepada kerajaan negeri Perak.

Terkini, kekecohan yang cuba dilakukan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pakatan Rakyat yang berpakat untuk memperdayakan rakyat dengan meminta V Sivakumar 'Speaker Palsu' bagi mengeluarkan notis memanggil Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) sama dengan notis dikeluarkan Speaker DUN, Datuk R Ganesan.

Notis palsu dari Sivakumar itu bertujuan memberi sebab mereka perlu hadir ke Sidang DUN pada tarikh yang sama dengan notis asal tidak lain tidak bukan hanya untuk menimbulkan kekecohan seperti yang telah berlaku pada 7 Mei lalu, kata Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, Menteri Besar Perak.

"Sekarang mereka mencari jalan untuk menghadiri Sidang DUN dengan meminta Sivakumar sebagai Speaker palsu mengeluarkan notis memanggil sidang pada tarikh yang sama dengan notis oleh Ganesan. "Notis palsu ini untuk memberi justifikasi bagi mereka hadir ke DUN pada tarikh yang sama dengan notis oleh Speaker sebenar.

"Mereka memperdaya dan memperbodoh rakyat dengan permainan politik yang licik,""Jika Adun pembangkang hadir untuk menimbulkan kekecohan, kita bersedia mengendalikan sidang mengikut peraturan dan Undang-undang Tubuh Negeri Perak."Mereka sudah mewujudkan budaya yang sangat buruk kepada proses demokrasi.

"Saya tidak mahu memanggil mereka ketua samseng ... cuma dia rasa dia hebat ... nak pecahkan kepala (orang lain)," katanya. Wakil rakyat kerjanya ialah bekerja untuk rakyat dan menangani masalah dihadapi oleh mereka, bukannya sibuk merancang 'KONSPIRASI' untuk mengucar-kacirkan keadaan.

Jika inilah yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat, nampaknya mereka bukannya seterbuka yang didakwa mereka kerana mereka hanya akan menyokong dan bertindak untuk memenangkan diri sendiri.

Warna-warni politik
Torashah

Tiada ulasan: