DAULAT TUANKU

DAULAT TUANKU

Jumaat, 21 Januari 2011

Nizar lambai meroyan lagi : DUN Tenang - Buat fatwa undi BN haram!

Timbalan Perdana Menteri hari ini menempelak bekas Menteri Besar Perak, Mohammad Nizar Jamaluddin kerana membuat 'fatwa' adalah haram mengundi calon UMNO dan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang, 30 Januari ini.

Tan Sri Muhyiddin Yassin turut menyifatkan isu itu 'cerita' lama yang sengaja dimainkan pemimpin Pas setiap kali calon Pas menentang BN pada pilihan raya.

"Soal pokok, ini adalah hak rakyat. Dalam perlembagaan negara dan sistem berparlimen, apabila ada pilihan raya, rakyat berhak untuk buat pilihan.

"Ini bukan hak Nizar untuk kata ia (undi) haram. Siapa dia pula nak jatuhkan hukum? Saya fikir orang Tenang ini bijak (memilih calon), sejak dari dulu tak ada masalah," katanya diminta mengulas kenyataan Mohammad Nizar yang mendakwa mengundi calon BN adalah haram pada PRK DUN Tenang hujung bulan ini.

Muhyiddin ditemui selepas merasmikan majlis pecah tanah tapak bangunan tambahan Sekolah Agama Labis, di sini, hari ini.

Turut hadir Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani Othman dan Pengerusi Jawatankuasa Agama negeri, Datuk Zainal Abidin Osman.

Timbalan Perdana Menteri berkata, Pas sendiri sebenarnya telah 'melanggar' fatwa mereka kerana sebelum ini tidak membenarkan calon wanita bertanding pada pilihan raya.

"Dulu dia (Pas) kata wanita haram bertanding, tapi sekarang dia kata boleh bertanding. Sekarang dia sudah tak tahu nak pakai fatwa mana, tak tahu nak pakai asas agama apa," katanya.

Masih meroyan lagi rupanya bekas MB yang gila talak ni!!!..kesian bebeno nampaknya pulak!..lantak kome lah Yeop?

Warna-warni politik
Torashah..

2 ulasan:

sgray berkata...

Pesoalan sebenar kat sini sampai bila Islam akan di perlekehkan.di negara ini.

mana mereka2 yang bertanggungjawab untuk mengekang semua ni..i.e menteri agama dll.

sudah xde lagi ke ulamak di sini sehingga islam di perlekehkan dan di perlakukan bagaikan barangan..sesuka sesiapa sahaja..dengan 'Fatwa contohnya terbaru dari anjing pas tu'/

Tidak kah itu menghina agama Islam.yang jelas tiada dalam Islam..selain itu menyesatkan umat Islam ..

Come on xampai bila...jangan dok panaskan kerusi je..Action ....yang kita harapkan.Rakyat tak leh bertindak lebeh2 nanti dikatakan extremist lak ...jadi yang dah di beri kuasa tu buka2 lah mata dan gerakanlah kaki maju kerana Allah....

Blog 1 Malaysia berkata...

buat fatwa elok2 sikit..











Tektik kotor - Beruk-beruk tua nak mampus Sinar Harian mahu membungkus masa depan generasi baru..
http://blog1malaysia.blogspot.com/