DAULAT TUANKU

DAULAT TUANKU


Selasa, 24 Januari 2012

Sultan Perak meriahkan sambutan Tahun Baru Cina!

SULTAN Azlan Shah menyampaikan angpau kepada kanak-kanak sambil diperhatikan oleh Dr. Zambry Abd Kadir (kanan) pada majlis sambutan Tahun Baru Cina 2012 di Ipoh, semalam.


Lebih 15,000 rakyat pelbagai kaum hadir memeriahkan Majlis Sambutan Tahun Baru Cina peringkat negeri yang didakan di kediaman rasmi Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir di Jalan Sultan Idris Shah di sini hari ini.

Majlis tersebut tambah bermakna dengan keberangkatan Sultan Perak, Sultan Azlan Shah dan Raja Permaisuri Perak, Tuanku Bainun serta Raja Muda Perak, Raja Dr. Nazrin Shah dan Raja Puan Besar Perak, Tuanku Zara Salim; Raja Dihilir Perak, Raja Jaafar Raja MudaMusa; Raja Puan Muda Perak, Raja Nor Mahani Raja Shahar Shah

Turut hadir Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN), Datuk R. Ganesan pemimpin-pemimpin parti komponen Barisan Nasional (BN), pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan ketua-ketua jabatan kerajaan.

Bercakap kepada pemberita pada majlis tersebut, Zambry melahirkan rasa puas dan gembira dengan kehadiran begitu ramai orang pada majlis rumah terbuka yang diadakan berkenaan.

"Saya lihat orang tidak berhenti-henti datang. Jumlahnya lebih ramai dari dahulu dan ia memang tidak disangka-sangka. Ini menandakan masyarakat kita (Perak) dapat berinteraksi dengan begitu baik sekali dan dapat menyambut perayaan ini (Tahun Baru Cina) bersama-sama.

"Lebih manis, keberangkatan Sultan Perak (Sultan Azlan Shah) dan Raja Permaisuri (Tuanku Bainon) yang berkenan mencemar duli untuk sama-sama merayakan sambutan ini bersama-sama rakyat di sini. Ia sungguh mengharukan kita," katanya.

Pada majlis tersebut, Zambry dan isteri, Datin Seri Saripah Zulkifli turut memberi angpau kepada golongan kurang bernasib baik termasuk kanak-kanak

Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Majlis Sambutan Tahun Baru Cina peringkat negeri, Datuk Dr. Mah Hang Soon berkata, selain dapat menjamu selera di lebih 40 gerai makanan, para pengunjung yang datang hari ini juga dihiburkan dengan persembahan kebudayaan termasuk tarian singa dan naga.-UM.

Warna-warni politik
Torashah

Tiada ulasan: